Måste skingra tankarna

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Inför en ny graviditet  |  Daterat - 2012-08-04 » 18:31:09

Under flera dagar nu så har jag funderat mycket på det här med ägglossning och den LH-stegring som jag förgäves försökt se bevis på. Ja, jag tycker mig ha haft symtom på en kommande ägglossning under minst fyra-fem dagar och det i form av småvärk och städlust, men testen visar som sagt ingen stegring alls och just detta har börjat göra mig smått orolig, jag vill ju så gärna bli gravid på en gång :)

Så det blev till att söka efter information på nätet igen och jag fann följande:

Det kan faktiskt vara så att man testar negativt på morgonen (dagen som ägglossningen ska inträffa), för att man så på kvällen får sin ägglossning. Har man då inte även testat på kvällen så kanske man inte tror att man har haft någon, vilket gör att man helt enkelt missar sin ägglossning.

”Jag blev rekommenderad att testa på kvällar mellan 16-20 för att äl oftast inträffar då. Om det stämmer vet jag inte. Men jag testade sällan med morgonurin, och gjorde jag det så testade jag även på kvällen om jag såg någon stegring.”

Jag läste även att alla de billigare testen kanske inte är lika känsliga och det kan ju också vara orsaken till att jag inte sett någon stegring på de test jag nu använder mig av, och den informationen liksom den om att det är mycket enkelt att missa ägglossningen, ger mig hoppet åter :)

Läs här om ÄL (annorlunda information än på många andra platser)

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!