Småmolande värk innan BIM

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Inför en ny graviditet  |  Daterat - 2012-08-16 » 16:28:01

Ok, nu vet jag vad BIM betyder :) BIM=Beräknad Icke Mens. Det vill säga den dagen man ska ha mens men förhoppningsvis är gravid.

När jag så söker på nätet efter information om mensliknande värk efter ägglossning så ser jag att det är väldigt många som har samma eller liknande tankar och funderingar som jag, vilket väl i och för sig inte överraskar, men det får mig ändå att knåpa ihop ett nytt inlägg om just det här ämnet.

Jag fann följande på nätet:

”Har haft tre missfall nu och har ibland bara velat ge upp. Varje gång jag varit gravid har jag haft värkar redan dagen efter samlag som gjort mig gravid. Nu tror jag att jag är gravid igen! Har ont, molande som mensvärk och ibland till och med mer. Dessa värkar ger inga goda minnen och jag kan ej låta bli att vara orolig. Försöker vara lugn men kan inte låta bli att hela tiden tänka…denna gång kommer det att fungera…letar efter andra med samma upplevelser, försöker finna något normalt i dessa känslor och värkar. Det ger mig alltid mera hopp att läsa om andra som haft samma värkar och smärtor men sedan fött normalt.”

Ja, det är precis så jag också känner det, man behöver läsa om andra som gått igenom eller befinner sig i samma situation som en själv, man behöver läsa att till exempel de där smärtorna INTE behöver betyda att ett nytt missfall stundar om det är så att man är gravid eller att det INTE nödvändigtvis är mensvärk!

”Mitt första symptom denna graviditeten var illamående och molande värk i magen 1 vecka innan BIM. Testade + på kvällen på BIM-4”.

”Med både 2:an och nu 3:an har jag haft rejäl mensverk från c:a en vecka innan mens och framåt.”

”Jag har mensvärk nästan hela dagarna och nätterna… molvärk sådär... men är i vecka 6 OCH jag hade det innan jag testade positivt!”

”Jag brukar aldrig få mensvärk förrän mensen har börjat, men innan jag testade plus så hade jag värsta sortens mensvärk i ungefär en vecka innan BIM, så jag tror nog att det kan vara så att du har något på gång!”

"Jag hade också JÄTTE ont på nätterna i ca en vecka innan jag testade positivt. Nu är det mest molvärk som kommer och går.”

Japp, det var väl allt för den här gången och jag hoppas att detta inlägg kan lugna någon och samtidigt ge lite hopp, då den där molande mensliknande värken inte behöver betyda att man inte blev med barn den här gången heller och som sagt, det behöver definitivt inte betyda att man kommer att drabbas av ännu ett missfall.

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!