All denna information som finns på nätet

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Vardagslivet efter ett missfall  |  Daterat - 2012-08-18 » 18:28:00
den skapar både glädje och förtröstan, men lika ofta förvirring, oro och rädsla! Ja, när man har varit med om ett missfall så söker man efter all sorts information som kan tänkas finnas och samtidigt som man med glädje planerar för en ny graviditet så finns samtidigt rädslan där, tänk om det slutar med missfall den här gången också…ja, tanken med denna blogg är att ta upp och samla ihop allt som hör till och berör det här med missfall, för jag vet ju själv hur jag direkt efter mitt missfall i juni började sitta vid datorn och leta efter information. Till en början, dagarna och veckan efter missfallet så hade jag ett starkt behov av att läsa om varför man får missfall, sedan ville jag veta hur man eventuellt kan förebygga ett missfall. När det hade gått tre veckor så sökte jag efter information om när ägglossning och mens brukar komma igång, när man kan bli gravid igen…ja, det finns mycket information, många personer berättar om sina egna erfarenheter och läkare samt gynekologer ger sin mening ifråga.
 
Risken att få missfall kommer alltid finnas där, men det gäller att den tanken och den oro som hör till inte slår rot, det får inte bli det enda eller det man övervägande tänker på. Själv känner jag mig mer lugn och mindre orolig tack vare den alternativa medicinen, den kinesiska medicinen. Ja. jag kan mycket väl tänka mig att det finns blockeringar i min kropp som bidrar till en ökad risk att få missfall och som kanske var orsaken till det missfall jag fick nu i juni, men nu vet jag att akupunktur och örter kan hjälpa. Jag vet nu också att man kan bli gravid igen bara ett par veckor efter att man har fått missfall, liksom att ägglossningen har kommit igång om där väl finns en regelbunden mens, även om man inte känner av den eller lyckas pricka in den med ägglossningstest.
 
Bäst av allt är alla solskenshistorier om de som har fått friska barn efter att ha haft ett eller flera missfall! Ha dessa i minnet när oron och rädslan sätter in, när tankarna löper amok och du ser på framtiden med mer rädsla och oro än med glädje och förväntan.
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!